Yazar biyolog_ugur Çarşamba, 04 Mart 2009 11:56
İlki Japon araştırmacılar, tip 2 diyabet hastalarına düşük dozda verilen aspirinin kardiyovasküler riskleri azaltmadığını buldu.
İkinci araştırmada Harvard üniversitesi araştırmacıları, ne E vitamini ne de C vitamini kullanımının kardiyovasküler riskleri azaltmadığını buldu.
Diyanetli kişilerin kardiyovasküler hastalıklara yakalanma şansı daha fazladır ve Amerika Diyabetliler Derneği bu tür kişilerin aspirin kullanmasını önermişti. Kardiyovasküler etkilerin azaldığına dair çok güçlü deliller olmasa bile diyabetli kişilerde aspirin kullanımı çok yaygınlaştı
50 yaş ve üzeri 14.000 kişi üzerinde yapılan deneyde hastalara her gün günlük 400 IU birim E vitamini ve 500 mg C vitamini verildi. Deneklerin çoğunda kardiyovasküler hastalık geçmişi yoktu.
Buna rağmen, hastaların %75’inde hematolojik riskler arttı.
İki ek çalışma gösterdi ki, yüksek yağ içeren diyetlerle beslenme sol ventriküler kütle miktarını yani kalp yetmezliği riskini artırıyor. Buna karşın sebze, meyve ve balıktan oluşan bir diyetle beslenme tam tersi bir etki yaratıyor.
| < Önceki | Sonraki > |
|---|
Daha Yeni Yazılar:
- 05/09/2009 10:16 - Hafife alınmaması gereken 7 ağrı
- 12/08/2009 21:21 - Tiroid Hastalıkları
- 12/08/2009 21:16 - Arı Sokması ve Tedavisi
- 19/04/2009 07:37 - Rahim Ağzı Kanseri
- 19/04/2009 07:22 - Diyabet Nedir?
Daha Eski Yazılar:
- 30/11/2008 05:54 - Migren Nedir?
- 21/09/2008 10:45 - Alzheimer Nedir?
- 21/06/2008 13:12 - Kırım-Kongo Kanamalı Ateşi (Hemorajik)
- 21/06/2008 13:05 - Kanser Nedir?





















